چگونه بیت کوین استخراج کنیم ✔️ راهنمای استخراج بیت کوین برای مبتدیان

چگونه بیت کوین استخراج کنیم ✔️ راهنمای استخراج بیت کوین برای مبتدیان

چگونه بیت کوین استخراج کنیم؛ راهنمای استخراج بیت کوین برای مبتدیان

استخراج بیت کوین چیست؟  

استخراج یا ماینینگ بیت کوین فرآیند ایجاد بلوک‌های معتبر است که سوابق تراکنش‌ها را به دفترکل عمومی بیت کوین اضافه می‌کند. به این دفترکل زنجیره بلوکی یا همان بلاکچین می‌گویند. استخراج یکی از اجزای حیاتی شبکه بیت کوین است و به اصطلاح مشکل «دوبار خرج کردن (Double spending)» را حل می‌کند.

مشکل دوبار خرج کردن به الزام اجماع در مورد سابقه تراکنش‌ها اشاره دارد. مالکیت هر کاربر بر روی بیت کوین خودش را می‌توان به صورت ریاضی و از طریق کلید عمومی رمزنگاری شده اثبات کرد. با این حال، رمزنگاری به تنهایی نمی‌تواند تضمین کند که یک رمزارز خاص پیش از این برای شخص دیگری ارسال نشده است.

برای تشکیل یک تاریخچه مشترک از تراکنش‌ها، فرد باید یک سفارش پذیرفته شده ثبت کند که به عنوان مثال، بر اساس زمان ایجاد هر تراکنش باشد. اما هر ورودی می‌تواند توسط کسی که آن را ارائه می‌دهد دستکاری شود و این امر کاربران را ملزم می‌کند که به اشخاص ثالث اعتماد کنند.

در این مقاله، درباره استخراج کریپتو، نحوه استخراج بیت کوین، نحوه انجام فرآیند استخراج بیت کوین، هزینه استخراج بیت کوین، قانونی یا غیرقانونی بودن استخراج و مشکلات مختلفی که ماینرها با آنها مواجه هستند، بحث خواهیم کرد.

استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

ماینینگ (به طور کلی استخراج بلاکچین) از پاداش‌های دارای ارزش اقتصادی برای ارائه روشی قابل اتکا و بدون نیاز به اعتماد (Trustless) برای سفارش داده‌ها استفاده می‌کند. در یک سیستم بدون نیاز به اعتماد‌، موجودیت واحدی وجود ندارد که بر روی سیستم قدرت و کنترل داشته باشد و مشارکت‌کنندگان برای اجماع لازم نیست که همدیگر را بشناسند و یا به هر چیز دیگری جز خود سیستم اعتماد کنند. اشخاص ثالثی که تراکنش‌ها را ثبت می‌کنند غیرمتمرکز هستند و برای رفتار صحیح خود پاداش‌های مادی دریافت می‌کنند. و برعکس، هر گونه رفتار نادرستی منجر به از دست رفتن منابع اقتصادی می‌شود، حداقل تا زمانی که اکثریت صداقت داشته باشند.

در مورد استخراج بیت کوین، این نتیجه با ایجاد زنجیره‌ای از بلوک‌ها به دست می‌آید. اینکه بلوک‌ها به شکل صحیح و تعهد خاصی از منابع روی هم چیده شده باشند را می‌توان از نظر ریاضی ثابت کرد. این فرآیند به ویژگی‌های ریاضی هش رمزنگاری بستگی دارد. هش رمزنگاری راهی برای رمزگذاری داده‌ها به روشی استاندارد است.

هش‌ها ابزارهای رمزگذاری یک طرفه هستند، به این معنی که رمزگشایی آنها در داده‌های ورودی تقریبا غیرممکن است، مگر اینکه تا زمان تطابق نتیجه با هش داده شده، هر ترکیب ممکنی آزمایش شود. بنابراین، بیت کوین چگونه استخراج می شود؟

ماینرها یا همان استخراج‌کنندگان بیت‌کوین این کار را انجام می‌دهند: آنها در هر ثانیه تریلیون‌ها هش را بررسی می‌کنند تا زمانی که موردی را با شرایط «سختی» موردنظر خود پیدا کنند. هم سختی و هم هش اعداد بسیار بزرگی هستند که در بیت‌ها بیان می‌شوند. پایان یافتن این بررسی مستلزم آن است که هش کمتر از سختی باشد.

هر ۲۰۱۶ بلوک یا تقریباً هر دو هفته یکبار، سختی بیت کوین برای حفظ یک زمان بلوکی ثابت، که به مدت زمان لازم برای یافتن هر بلوک جدید در حین استخراج اشاره دارد، بازتنظیم می‌شود.

هش تولید شده توسط ماینرها به عنوان یک شناسه برای هر بلوک خاص استفاده می‌شود و از داده‌های موجود در هدر بلوک تشکیل شده است. مهم‌ترین اجزای هش عبارتند از ریشه مرکل (Merkle root) و هش انحصاری بلوک قبلی. ریشه مرکل هش تجمیع شده‌ای است که امضای همه تراکنش‌ها در آن بلوک را محصور می‌کند.

این بدان معنی است که تغییر حتی کوچکترین جزء یک بلوک هم به طور قابل توجهی هش مورد انتظار آن و همچنین هش هر بلوک بعدی را تغییر می‌دهد. گره‌ها فوراً این نسخه نادرست از بلاکچین را رد می‌کنند و به این صورت از شبکه در برابر دستکاری محافظت می‌شود.

سیستم بواسطه شرایط سختی مانند زمان و برق صرف شده برای هش کردن از طریق ترکیب‌های ممکن، تضمین می‌کند که ماینرهای بیت‌کوین واقعاً کار می‌کنند. به همین دلیل است که پروتکل اجماع بیت کوین «اثبات کار (proof-of-work)» نامیده می‌شود تا آن را از سایر مکانیسم‌های ایجاد بلوک متمایز کند. برای حمله به شبکه، عوامل مخرب هیچ روشی جز بازسازی کل قدرت استخراج آن ندارند. هزینه مورد نیاز برای ترتیب چنین حمله‌ای در بیت کوین، میلیاردها دلار خواهد بود.

اما چقدر طول می‌کشد تا ۱ بیت کوین استخراج شود؟ ایجاد یک بیت کوین معمولاً حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، اگرچه این زمان فقط برای پردازنده‌های قوی صادق است. سخت‌افزاری که برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کنید تعیین می‌کند که با چه سرعتی می‌توانید استخراج کنید.

چرا بیت کوین استخراج کنیم؟

چرا بیت کوین استخراج کنیم؟

از بسیاری جهات، استخراج بیت کوین با استخراج طلا قابل مقایسه است. استخراج بیت کوین یک عملیات کامپیوتری است که بیت کوین جدید ایجاد و معاملات و مالکیت آن را ردیابی می‌کند. استخراج بیت کوین و طلا هر دو انرژی‌بر هستند و می‌توانند پاداش های مالی قابل توجهی ایجاد کنند.

بنابراین، می‌توانید با استخراج بیت کوین سود یا پاداش کسب کنید. برخی از ماینرهای بیت کوین با همکاری سایر ماینرها استخرهای استخراج بیت کوین ایجاد می‌کنند. ماینرهایی که با هم کار می‌کنند شانس بیشتری برای کسب پاداش و تقسیم سود دارند. علاوه بر این، اعضای یک استخر ماینینگ برای اینکه بخشی از استخر باشند، باید هزینه‌ بپردازند.

اگر تمرکزتان روی پول نیست، اگر از بازی با کامپیوتر و یادگیری در مورد این فناوری جدید لذت می‌برید، ممکن است به استخراج بیت کوین علاقمند شوید. به عنوان مثال، هنگام انجام تنظیمات استخراج بیت کوین، می‌توانید نحوه عملکرد کامپیوتر و شبکه‌های مبتنی بر بلاکچین را بیاموزید.

مشاوره استخراج ارز دیجیتال

آیا استخراج بیت کوین واقعاً ارزشی دارد؟

برای یافتن پاسخ سوال فوق، لطفاً با استفاده از ماشین‌حساب‌های مبتنی بر وب، تحلیلی از فزونی منافع بر مخارج خود انجام دهید تا ببینید که آیا استخراج بیت کوین ارزش وقت و هزینه شما را دارد یا خیر. تجزیه و تحلیل فزونی منافع بر مخارج یا هزینه-فایده (cost-benefit) روشی سیستماتیک است که سازمان‌ها از آن استفاده می‌کنند. آنها برای تعیین اینکه کدام اقدامات باید انجام شود و از کدام اقدامات باید اجتناب شود، این روش را به کار می‌برند.

ابتدا تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید سرمایه اولیه مورد نیاز را در سخت‌افزار سرمایه‌گذاری کنید یا خیر. سپس ارزش آینده بیت کوین و سطح دشواری آن را قبل از تخصیص منابع خود تعیین کنید. بسیار مهم است که میزان سختی استخراج ارز دیجیتال مورد نظر خود را بررسی کرده باشید تا ببینید که آیا عملیات استخراج اصلاً برایتان سودآور خواهد بود یا خیر.

وقتی هم قیمت بیت کوین و هم سختی استخراج کاهش می‌یابد، معمولاً به این معنی است که ماینرهای کمتری بیت کوین استخراج می‌کنند و به دست آوردن بیت کوین آسان‌تر شده است. با این وجود، انتظار می‌رود که ماینرهای بیشتری برای بیت کوین کمتری رقابت کنند، زیرا در این صورت قیمت بیت کوین و سختی استخراج آن بالا می‌رود.

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

استخراج بیت‌کوین توسط حوزه‌های قضایی مختلف پذیرفته شده و در نتیجه قانونی است. به عنوان مثال، شرکت ایسلندی انیگما (Enigma) یکی از گسترده‌ترین پروژه‌های استخراج بیت کوین در جهان را افتتاح کرده است.

استخراج رمزارزها در بیشتر کشورها یک تجارت محسوب شده و مشمول مالیات بر درآمد شرکتی می‌شود. از سوی دیگر، ماینرهای رمزارزی توسط شبکه مقابله با جرایم مالی (FinCEN) در ایالات متحده نیز به عنوان انتقال دهنده پول در نظر گرفته می‌شوند و ممکن است مشمول قوانین حاکم بر این رفتار باشند.

به علاوه، طبق اعلام نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور در نوامبر ۲۰۲۱، در نزدیکی کوه‌پایه‌های آتشفشان کونچاگوا، شهری برای بیت کوین به شکل یک سکه ساخته خواهد شد. استخراج بیت کوین با انرژی زمین گرمایی در سراسر شهر تامین خواهد شد. السالوادور با کمک ارائه‌دهنده زیرساخت‌های رمزرازی بلاک‌اسریم (Blockstream)، یک میلیارد دلار «اوراق قرضه بیت‌کوین» جمع‌آوری خواهد کرد تا ساخت و ساز این شهر را آغاز کند.

با این حال، در الجزایر، نپال، روسیه، بولیوی، مصر، مراکش، اکوادور و پاکستان استخراج بیت کوین ممنوع است. همیشه باید قوانین داخلی محل زندگی خود را بررسی کنید تا بفهمید که آیا استخراج بیت کوین در حوزه قضایی شما قانونی است یا خیر.

در کشور ایران نیز ماینینگ یا استخراج بیت کوین قانونی است اما باید از وزارت صمت مجوز اخذ شود. جهت واردات تجهیزات استخراج به کشور، باید از وزارت صمت مجوز دریافت شود.

ماینرهای بیت کوین چگونه کسب درآمد می‌کنند؟

ماینرهای بیت کوین چگونه کسب درآمد می‌کنند؟

شبکه بیت کوین کار انجام شده توسط ماینرها را در قالب ارائه پاداشی برای تولید بلوک‌های جدید پاسخ می‌دهد. دو نوع پاداش وجود دارد: بیت کوین جدیدی که با هر بلوک ایجاد می‌شود و هزینه‌هایی که کاربران برای انجام تراکنش در شبکه پرداخت می‌کنند. اما یک ماینر واقعاً چقدر درآمد دارد؟

پاداش بلوکی برای بیت کوین تازه ضرب شده تا می ۲۰۲۰ برابر با ۲۵/۶ بیت کوین بوده و این مبلغ بیشتر درآمد ماینرها را تشکیل می‌دهد. این عدد برنامه‌ریزی شده است و در فواصل زمانی ثابت و تقریباً چهار ساله به نصف کاهش یابد تا در نهایت بیت کوین دیگری استخراج نشود و تنها کارمزد تراکنش‌ها امنیت شبکه را تضمین کند.

تا سال ۲۰۴۰، پاداش بلوکی به کمتر از ۲/۰ بیت کوین کاهش خواهد یافت و تنها ۸۰،۰۰۰ بیت کوین از ۲۱ میلیون بیت کوین اولیه باقی خواهد ماند. پس از سال ۲۱۴۰ ماینینگ عملاً پایان می یابد زیرا آخرین بیت کوین به آرامی استخراج خواهد شد.

باوجود اینکه پاداش بلوکی در طول زمان کاهش می‌یابد، اما همواره این نصف شدن‌ پاداش‌ها به میزان زیادی با افزایش قیمت بیت‌کوین جبران شده است. این امر تضمینی برای عملکرد قیمتی بیت کوین در آینده نیست، اما ماینرهای بیت کوین از اطمینان نسبی در مورد چشم‌انداز آینده خود برخوردار هستند. جامعه از سازوکار فعلی ماینینگ بسیار حمایت می‌کند و هیچ برنامه‌ای برای حذف تدریجی آن مانند اتریوم، یکی دیگر از رمزارزهای بزرگ قابل استخراج، ندارد. در شرایط مناسب، ماینرهای بیت کوین می‌توانند مطمئن باشند که این سرمایه‌گذاری به سود خواهد رسید.

اگرچه ماینینگ یک تجارت رقابتی است، اما شروع آن هنوز هم نسبتا آسان است. در سال‌های اولیه استخراج بیت کوین، علاقه‌مندان به سادگی می‌توانستند برخی از نرم‌افزارها را در کامپیوتر خود راه‌اندازی و بلافاصله شروع به کار کنند. از آن روزها خیلی گذشته است، اما راه‌اندازی یک ماینر اختصاصی برای بیت کوین آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می‌رسد سخت نیست.

چگونه سخت‌افزار مناسب را برای استخراج بیت کوین انتخاب کنیم؟

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که برای استخراج بیت کوین، تنها گزینه شما خرید یک دستگاه استخراج بیت کوین است. به عنوان مثال، می‌توانید از یک دستگاه مدار مجتمع با کاربرد خاص، که معمولا به عنوان ای‌سیک (ASIC) شناخته می‌شود، استفاده کنید

این دستگاه‌ها فقط می‌توانند بیت کوین استخراج کنند و در انجام آن بسیار کارآمد هستند. ASICها به قدری کارآمداند که معرفی آنها در سال ۲۰۱۳ باعث شد سایر دستگاه‌های ماینینگ در مدت زمان کوتاهی منسوخ شوند.

اگر به دنبال استخراج با CPUهای رایج، GPU یا FPGAهای پیشرفته‌ هستید، باید به دنبال رمزارزهای دیگری باشید. اگرچه این دستگاه‌ها نیز می‌توانند بیت‌کوین استخراج کنند، اما این کار را با سرعت پایینی انجام می‌دهند که فقط اتلاف وقت و انرژی است.

برای درک بهتر به این مثال توجه کنید؛ بهترین کارت گرافیک موجود درست قبل از ظهور ASICها،AMD 7970 بود که ۸۰۰ میلیون هش در ثانیه تولید می‌کرد. در حال حاضر، یک ASIC معمولی ​​۱۰۰ تریلیون هش در ثانیه تولید می‌کند، و این یعنی یک اختلاف ۱۲۵،۰۰۰ برابری.

تعداد هش‌های تولید شده در یک ثانیه معمولاً «نرخ هش یا همان هش ریت (hash rate)» نامیده می‌شود. هش ریت یک پارامتر عملکردی مهم برای دستگاه‌های ماینینگ است.

هنگام خرید یک دستگاه استخراج بیت کوین باید دو عامل دیگر را نیز در نظر گرفت. یکی از این عوامل مصرف برق است که بر حسب وات اندازه‌گیری می‌شود. بین دو دستگاهی که تعداد هش یکسانی تولید می‌کنند، دستگاهی که کمترین برق را مصرف می‌کند سوددهی بیشتری خواهد داشت.

سومین معیار، بهای تمام شده برای هر دستگاه است. اگر ۱۰ سال طول بکشد تا از طریق ماینینگ، هزینه صرف شده برای خرید کم‌مصرف‌ترین ASIC در جهان بازپرداخت شود، داشتن بیهوده است.

بیت کوین دارای اکوسیستم نسبتاً پویایی از سازندگان ASIC است که اغلب در این سه پارامتر باهم متفاوت هستند. برخی ممکن است ASICهای کارآمدتر اما گران‌تری تولید کنند، در حالی که برخی دیگر سخت‌افزاری با عملکرد ضعیف‌تر و قیمت ارزان‌تری تولید می‌کنند. قبل از تجزیه و تحلیل اینکه کدام دستگاه برای نیازهای شما مناسب‌تر است، مهم است که سایر عوامل موثر بر سود استخراج بیت کوین را درک کنید.

مشاوره استخراج ارز دیجیتال

اقتصاد استخراج بیت کوین

مانند کسب و کار املاک و مستغلات، استخراج بیت کوین نیز تمام و کمال به موقعیت مکانی وابسته است. میانگین قیمت برق در مکان‌های مختلف متفاوت است. استفاده از برق خانگی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای استخراج اغلب از نظر مالی مقرون به صرفه نیست و برای ماینرها بسیار گران تمام می‌شود.

قیمت برق در مناطق مسکونی اغلب بین ۱۵/۰ تا ۲۵/۰ دلار در هر کیلووات ساعت است و هزینه استخراج بیت کوین در این مناطق آنقدر زیاد است که نمی‌تواند به طور مداوم سودآور بماند.

ماینرهای حرفه‌ای بیت کوین اغلب فعالیت خود را در مناطقی انجام می‌دهند که برق بسیار ارزانی داشته باشد. برخی از این مناطق عبارتند از منطقه سیچوان در چین، ایسلند، منطقه ایرکوتسک در روسیه و همچنین برخی مناطق در ایالات متحده و کانادا. قیمت برق محلی در این مناطق معمولاً ارزان است زیرا از منابعی مانند سدهای برقی - آبی یا همان هیدروالکتریک استفاده می‌کنند.

قیمت‌ برقی که ماینرهای بیت‌کوین در این مناطق از آن بهره می‌برند اغلب کمتر از ۰۶/۰ دلار در هر کیلووات ساعت خواهد بود، و معمولاً به اندازه‌ای پایین است که آنها حتی در زمان رکود بازار نیز سود کسب می‌کند. به طور کلی، استخراج در مناطقی که قیمت برق آنها زیر ۱۰/۰ دلار است برای حفظ یک فعالیت انعطاف‌پذیر توصیه می‌شود. یافتن مکان مناسب برای ماینینگ تا حد زیادی به شرایط فرد بستگی دارد. افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند ممکن است نیازی به تغییر محل زندگی خود نداشته باشند، اما افرادی که در کشورهای توسعه یافته زندگی می‌کنند احتمالاً موانع بیشتری برای ورود دارند.

آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

جدای از انتخاب سخت‌افزار، سود و درآمد یک ماینر به شدت به شرایط بازار و حضور سایر ماینرها بستگی دارد. در بازارهای صعودی، قیمت بیت کوین ممکن است به طور سرسام‌آوری رشد کند، و این امر باعث می‌شود که بیت کوین استخراج شده توسط آنها ارزش دلاری بیشتری داشته باشد.

با این حال، جریانات مثبت در بازارهای صعودی توسط سایر ماینرهای بیت‌کوین که شاهد افزایش سود و خرید دستگاه‌های بیشتر برای کسب درآمد بیشتر هستند، متعادل می‌شوند. نتیجه این است که هر ماینر اکنون بیت کوین کمتری نسبت به قبل تولید می‌کند.

در نهایت، درآمد ایجاد شده به سمت نقطه تعادلی می‌رود که در آن ماینرهای مستهلک درآمد کمتری نسبت به هزینه‌ مصرف برق خود کسب می‌کنند. در نتیجه دستگاه‌های خود را خاموش می‌کنند و به دیگران اجازه می‌دهند که بیت کوین بیشتری کسب کنند.

معمولاً این اتفاق بلافاصله نمی‌افتد و تاخیر خاصی وجود دارد، زیرا ASICها گاهی اوقات با سرعت کافی برای جبران افزایش قیمت بیت کوین تولید نمی‌شوند.

در بازار نزولی، مخالف چیزی که در بالا گفته شد صادق است: درآمد تا زمانی که ماینرها شروع به خاموش کردن دستگاه های خود به شکلی انبوه کنند، کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از رقابت، ماینرهای موجود باید ترکیبی برنده از موقعیت مکانی و سخت‌افزاری پیدا کنند که به آنها اجازه دهد برتری خود را حفظ کنند. آنها باید دائماً سرمایه خود را حفظ کنند و اگر نیاز باشد مجدداً سرمایه‌گذاری کنند، زیرا سخت‌افزار کارآمدتر می‌تواند سود ماینرهای قدیمی را به طور کامل از بین ببرد.

مقایسه سودآوری سخت‌افزارهای ماینینگ

مقایسه سودآوری سخت‌افزارهای ماینینگ، ماشین حساب استخراج بیت کوین

چندین ماشین‌حساب آنلاین در وب‌سایت‌هایی مانند AsicMinerValue، CryptoCompare و Nicehash وجود دارد که می‌توان با کمک آنها سودآوری یک دستگاه استخراج را بررسی کرد. همچنین تخمین سود به صورت دستی نیز با فرمول زیر امکان‌پذیر است:

این فرمولی است که بسیاری از این ماشین‌حساب‌ها از آن استفاده می‌کنند و به سادگی سهم شما را از هش ریت کلی تقسیم بر کل انتشار شبکه به دلار نشان می‌دهد. مقادیر ورودی مورد نیاز یا پارامترهای ثابتی هستند (مثلاً زمان بلوکی برای بیت کوین ۱۰ دقیقه است، بنابراین شش بلوک در یک ساعت و ۱۴۴ بلاک در روز استخراج می‌شود)، یا می توان آنها را در وب‌سایت هایی مانند Blockchain.com یا Coinmetrics پیدا کرد.

برای رسیدن به سود خالص، باید هزینه برق را نیز از عدد به دست آمده کم کرد. به لطف هم‌ارزی بین کیلووات و کیلووات ساعت، محاسبه هزینه برق مصرفی می‌تواند به سادگی ضرب مصرف برق روزانه دستگاه در قیمت برق در هر کیلووات ساعت باشد.

در جدول زیر اطلاعاتی از ASICهای اصلی حال حاضر در بازار آمده است. در جدول بعدی هم به دوره بازگشت سرمایه این ماینرها اشاره شده است. دوره بازگشت سرمایه یعنی چه مدت طول می‌کشد تا با توجه به وضعیت سودهای جاری، درآمدها با هزینه‌ها برابر شوند. شایان ذکر است که سود یک ماینر بیت‌کوین در طول زمان به شدت در نوسان است و تعمیم یک روز آن به روزهای آینده می‌تواند منجر به نتایج نادرستی شود. با این وجود، دوره بازگشت سرمایه همچنان یک معیار مفید برای درک اثربخشی نسبی هر دستگاه است.

همانطور که در جدول بازگشت سرمایه مشاهده می‌شود، هیچ یک از ASICها با قیمت برق ۲/۰ دلار در هر کیلووات ساعت سود نمی‌کنند. عملکرد نسبی اکثراً برای هر یک از ASICهای نسل جدید یکسان است، در حالی که اگر برق ارزان باشد، مدل‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند پیشنهاد جذابی باشند.

به عنوان مثال، Canaan AvalonMiner 1066 بهره‌وری انرژی پایینی دارد اما قیمت آن نیز بسیار پایین است. علیرغم اینکه این مدل نسبتاً قدیمی شده، اما وضعیت آن در قیمت برق پایین رقابتی است. Bitmain S17 Pro که یک ASIC نسل قبل محسوب می‌شود، به دلیل قیمت پایین‌تر همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است، اما با افزایش نرخ برق مرجع، این مدل نیز به سرعت جذابیت خود را از دست می‌دهد. به نظر می‌رسد دستگاه‌های MicroBT متعادل‌ترین عملکرد را برای ماینینگ دارند.

یکی از آخرین مسائلی که باید در نظر گرفت این است که این جدول در یک بازار صعودی گردآوری شده و سودهای ذکر شده ممکن است بالاتر از حد متوسط ​​باشند.

خرید و راه‌اندازی ماینر بیت کوین

فروشگاه‌های زیادی ASICها را به صورت جزئی به مشتریان می‌فروشند، در حالی که برخی از تولیدکنندگان اجازه خرید مستقیم را نیز می‌دهند. اگرچه تهیه آنها از کارت‌های گرافیک معمولی دشوارتر است، اما هنوز هم برای هر کسی امکان خرید یک ASIC با قیمت قابل قبولی وجود دارد. شایان ذکر است که خرید تجهیزات ماینینگ از فروشگاه‌ها یا تولیدکنندگانی که از کشورهای خارجی اقدام به ارسال آنها می‌کنند، ممکن است عوارض سنگین واردات را به همراه داشته باشد.

بسته به سازنده یا فروشگاه، ASICها ممکن است بدون منبع تغذیه ارائه شوند، که سپس باید جداگانه خریداری شود. برخی از سازندگان ASICها منابع تغذیه خود را می‌فروشند، اما می‌توان با اعمال یک سری تغییرات خاص از PSUهای ساخته شده برای سرورها یا کامپیوترهای گیمینگ نیز استفاده کرد.

اتصال ASICها به اینترنت باید از طریق یک کابل اترنت انجام شود. این دستگاه‌ها فقط می‌توانند از طریق یک مرورگر وب با اتصال به آدرس IP محلی، مشابه یک روتر خانگی، تنظیم شوند.

پیش از شروع، لازم است یک حساب کاربری بسازید و یک استخر استخراج انتخاب کنید. این استخر سپس اطلاعات دقیقی در مورد نحوه اتصال به سرورهای خود را به شما ارائه می‌کند. از پنل وب ASIC، باید نقاط انتهایی اتصال و اطلاعات حساب استخر خود را وارد کنید. سپس ماینر شروع به کار و تولید بیت کوین می‌کند.

اکیداً توصیه می شود ماینینگ را از طریق یک استخر شناخته شده انجام دهید، زیرا می‌توانید با ادغام سخت‌افزار خود با دیگران، بازده ثابتی داشته باشید. ممکن است دستگاه شما همواره هش مناسبی را برای ایجاد یک بلوک پیدا نکند، اما سهم استخراج شما همچنان پاداش خواهد داشت.

ملاحظات و خطرات استخراج بیت کوین

علاوه بر ریسک مالی ناشی از عدم سود، ریسک‌های فنی نیز در مدیریت دستگاه‌های پرقدرت مانند ASICها وجود دارد. برای جلوگیری از سوختن اجزای تجهیزات ماینینگ به دلیل گرمای بیش از حد، ایجاد تهویه مناسب مورد نیاز است. کل برق مصرفی یک ماینر به صورت گرما به محیط منتقل می‌شود و یک ASIC احتمالاً قدرتمندترین وسیله در خانه یا محل کار شما خواهد بود.

هنگام استخراج بیت کوین باید محدودیت‌های شبکه برق خود را به دقت در نظر بگیرید. مصرف برق در شبکه خانگی تا یک سطحی مجاز است و هر پریز نیز توان ارائه مقدار برق خاص خود را دارد. مصرف بیش از حد برق به راحتی می‌تواند منجر به قطعی‌های مکرر یا آتش‌سوزی شود. برای تعیین اینکه آیا راه‌اندازی یک پلتفرم استخراج بیت کوین در محل زندگی یا کار شما ایمن است یا خیر، با یک متخصص مشورت کنید.

برای سالم نگه داشتن دستگاه‌های ماینینگ، رسیدگی و مراقبت منظم در برابر گرد و غبار و سایر عوامل محیطی نیز الزامی است. خرابی ASICها نسبتاً کم است، اما این دستگاه‌ها بدون تعمیر و نگهداری مناسب می‌توانند زودتر از زمان مورد انتظار از رده خارج شوند.

احتمال شکست ASICهایی که به صورت منفرد کار می‌کنند وجود دارد، اما بزرگترین تهدید برای سودآوری آنها این است که روزی منسوخ شوند. ماینرهای کارآمدتر در نهایت دستگاه‌های قدیمی‌تر را از بین خواهند برد.

یکی از نسل‌های تاریخی ماینرها مدل Bitmain S9 بود که در حدود سال ۲۰۱۶ عرضه شد. این ماینر تقریباً چهار سال دوام آورد تا اینکه در حال حاضر با هر قیمت برقی (به جز صفر) زیان‌آور شده است. با این حال، سرعت پیشرفت در فناوری‌های محاسباتی تا حد زیادی غیرقابل پیش‌بینی است.

استخراج بیت کوین نیز از هیچ سرمایه‌گذاری دیگری مستثنی نیست. در این سرمایه‌گذاری احتمال دریافت پاداش در کنار ریسک از بین رفتن سرمایه وجود دارد. امیدواریم این مقاله نقطه شروع مناسبی برای ارزیابی بیشتر هر دوی آنها باشد.

اشتراک گذاری:

محصولات و خدمات مرتبط

نظر بدهید