درگاه پرداخت ارز دیجیتال

درگاه پرداخت ارز دیجیتال

 درگاه پرداخت ارز دیجیتال

در دنیای امروزی که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، ارتباطات میان افراد و سازمان‌ها از طریق اینترنت به سرعت گسترش یافته است. یکی از زمینه‌هایی که تحول بزرگی را تجربه کرده و تاثیر گذاری در فعالیت‌های اقتصادی داشته، استفاده از ارزهای دیجیتال و درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال است.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال یک سیستم آنلاین مشابه درگاه پرداخت سیستم بانکی ست که امکان پذیرش و پرداخت هزینه ی کالا یا خدمات شما توسط ارزهای دیجیتال، مانند تتر , بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و سایر ارزهای مشابه را فراهم می‌کند. این درگاه‌ها به عنوان یک واسط بین فروشنده و خریدار عمل می‌کنند و فرآیند تبدیل ارز دیجیتال به ارز محلی یا ارز دیجیتال دیگر را مدیریت می‌کنند. در این مقاله، به بررسی انواع درگاه پرداخت ارز دیجیتال می پردازیم.

 

ویژگی‌های درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال:

امنیت: درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال از تکنولوژی‌های رمزنگاری برای حفاظت از اطلاعات حساس مشتریان استفاده می‌کنند، که امکان انجام تراکنش‌های امن را فراهم می‌کند.

سرعت: انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال به سرعت انجام می‌شود و نیاز به مدت زمان طولانی برای تأیید تراکنش وجود ندارد.

عدم وابستگی به مراکز مالی: استفاده از ارزهای دیجیتال و درگاه‌های پرداخت مرتبط با آنها به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون وابستگی به بانک‌ها و مراکز مالی سنتی تراکنش انجام دهند.

تراکنش بین‌المللی: امکان انجام تراکنش‌های بین‌المللی با هزینه کمتر از روش‌های سنتی، یکی از مزایای مهم درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال است.

آسانی استفاده: استفاده از درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال برای کاربران آسان و بدون پیچیدگی است، که از تسهیل در انجام تراکنش‌ها برخوردار می‌شود.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال چگونه کار می کند ؟

درگاه پرداخت ارز دیجیتال یک سیستم امنیتی و ترتیبی است که به فروشندگان (فیزیکی یا آنلاین) این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های مشتریان خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال دریافت کنند. این درگاه‌ها به عنوان واسطه‌های میانی عمل می‌کنند که اطلاعات پرداخت را از مشتری به فروشنده منتقل می‌کنند و تأیید مالکیت و اعتبار تراکنش را انجام می‌دهند.

فرآیند کلی کارکرد درگاه پرداخت ارز دیجیتال به دو صورت " بدون نیاز به احراز هویت " و " تراکنش های احراز هویت شده " تقسیم می گردد .

فرایند "پرداخت هزینه کالا یا خدمات از طریق درگاه ارز دیجیتال , بدون نیاز به احراز هویت "  به شرح زیر است: 

انتخاب درگاه پرداخت:

مشتریان هنگام خرید یا انجام تراکنش‌های مالی، یک درگاه پرداخت را انتخاب می‌کنند. این می‌تواند یک درگاه خاص برای ارزهای دیجیتال یا یک درگاه ترکیبی که امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال را نیز فراهم کند، باشد.

 

انتخاب ارز دیجیتال:

مشتریان مقدار مورد نظر برای پرداخت را انتخاب می‌کنند و از بین ارزهای دیجیتال موجود در درگاه، ارز ترجیحی خود را انتخاب می‌کنند (مثلاً تتر , بیت‌کوین یا اتریوم).

این درگاه ها بسته به درخواست فروشنده (و یا خدمات دهنده ) می توانند به صورت سفارشی فقط چند ارز خاص را پوشش دهند و یا اینکه برای دریافت انواع مختلف ارزهای دیجیتال تنظیم شوند .

 

تولید صورتحساب:

سیستم به صورت خودکار یک صورتحساب برای مشتری تولید می‌کند که شامل مبلغ تراکنش و آدرس کیف پول (Wallet Address) یا دیگر اطلاعات مورد نیاز برای انجام تراکنش است.

ارسال به مشتری:

صورتحساب به مشتری ارسال می‌شود. این می‌تواند به صورت یک لینک یا کد QR بر روی صفحه پرداخت در وب‌سایت فروشنده یا حتی به صورت یک پیام مستقیم از طریق ایمیل یا پیامک باشد.

انجام تراکنش:

مشتری با استفاده از کیف پول دیجیتال خود (مثل Ledger, Trezor، یا کیف‌های پول موبایلی یا صرافی ارز دیجیتال خود ) مبلغ مورد نظر را به آدرس داده شده در صورتحساب ارسال می‌کند.

تایید تراکنش:

شبکه بلاکچین مربوط به ارز دیجیتال مورد استفاده تراکنش را تایید می‌کند و این اطلاعات به درگاه پرداخت ارسال می‌شود.

تایید درگاه پرداخت:

درگاه پرداخت ارز دیجیتال، پس از دریافت تایید از شبکه بلاکچین، تراکنش را تایید می‌کند و سپس اطلاعات تراکنش به فروشنده اطلاع داده می‌شود.

تسویه مالی:

پس از تایید تراکنش، فروشنده می تواند مبلغ مورد نظر را در کیف پول خود مشاهده نماید .همچنین فروشنده می تواند در صورت نیازمبلغ معادل ارز دیجیتال دریافتی را به صورت ریالی دریافت نماید .

 

همانطور که قبلا توضیح داده شد بر اساس سیاست های مالی کسب و کار شما , فرایند پرداخت هزینه ی خدمات شما می تواند " احراز هویت شده " باشد .

به این معنی که خریدار کالا یا خدمات شما , قبل از شروع به پرداخت هزینه ی کالا یا خدمات , فرایند احراز هویت را از طریق اتصال به درگاه های احراز هویت سازمان ثبت احوال طی نماید .

به این طریق شما می توانید از مشکلات احتمالی بعدی که ممکن است به سبب سوء استفاده از درگاه شما رخ دهد جلوگیری نمایید .

پیشنهاد ما این است که اگر تعداد تراکنش های بالا با مبالغ بالایی را در درگاه خود دارید , از سیستم های بر پایه ی احراز هویت استفاده نمایید تا از اتهامات مربوط به پولشویی و کلاهبرداری و ... در امان باشید .

فرایند استفاده ارز درگاه پرداخت ارز دیجیتال با روش احراز هویت شده نیز به شرح ذیل است :

  1. ثبت نام و احراز هویت:

کاربران برای استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال، ابتدا در سیستم ثبت نام می‌کنند و هویت خود را تأیید می‌کنند. این مرحله به منظور افزایش امنیت و جلوگیری از کلاهبرداری‌ها صورت می‌گیرد.

  1. ایجاد درخواست پرداخت:

زمانی که یک خریدار تصمیم به خرید یا پرداخت مبلغی با استفاده از ارز دیجیتال می‌گیرد، از درگاه پرداخت ارز دیجیتال یک درخواست پرداخت ارسال می‌کند. این درخواست شامل جزئیات تراکنش مانند مبلغ، نوع ارز دیجیتال، و اطلاعات دیگر است.

  1. تأیید تراکنش:

درگاه پرداخت اطلاعات درخواست را بررسی کرده و اعتبار آن را تأیید می‌کند. این مرحله شامل بررسی اعتبار حساب کاربر، بررسی تطابق اطلاعات و اعتبار تراکنش است.

  1. ارسال تراکنش به شبکه بلاکچین:

درگاه پرداخت اطلاعات تراکنش را به شبکه بلاکچین ارسال می‌کند. اطلاعات تراکنش به صورت یک بلوک در زنجیره بلاکچین ثبت می‌شود. این مرحله به منظور اطمینان از امنیت و شفافیت تراکنش‌ها انجام می‌شود.

  1. تایید تراکنش:

تراکنش توسط شبکه بلاکچین تأیید می‌شود. این مرحله به معنای ثبت نهایی تراکنش و اعلام موفقیت آن است.

  1. اطلاع رسانی به خریدار و فروشنده:

پس از تأیید تراکنش، درگاه پرداخت به خریدار و فروشنده اطلاعات موفقیت تراکنش و شماره پیگیری را ارسال می‌کند.

  1. تبدیل به ارز محلی:

در صورت نیاز، مبلغ معادل ارز دیجیتال پرداختی توسط درگاه پرداخت به ارز محلی یا ارز دلخواه فروشنده تبدیل می‌شود.

  1. انجام تراکنش:

با اطمینان از تأیید تراکنش و تبدیل به ارز محلی، درگاه پرداخت ارز دیجیتال تراکنش را به پایان می‌رساند و کالا یا خدمات به خریدار تحویل می‌دهد.

 

در کل، درگاه پرداخت ارز دیجیتال با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و رمزنگاری اطلاعات، تضمین می‌کند که تراکنش‌ها امن و شفاف انجام شوند و در همان زمان فرآیند پرداخت را بسیار ساده و کاربرپسند می‌کند.

 

خدمات ما در فناوری های هوشمند ساتراپ :

استفاده از درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال در حال تبدیل شدن به یکی از روش‌های اصلی انجام تراکنش‌های مالی در دنیای مدرن است. این درگاه‌ها با ارائه امکاناتی امن، سریع و بین‌المللی، نقش مهمی در تسهیل فرآیند پرداخت‌ها و تسریع در انجام تراکنش‌های اقتصادی ایفا می‌کنند.

ما در شرکت " فناوری های هوشمند ساتراپ " به عنوان شرکتی پیشرو در ارائه ی خدمات هوش مصنوعی و بلاکچین , با همکاری برترین متخصصان حوزه های برنامه نویسی , بلاکچین , هوش مصنوعی , DevOps , امنیت اطلاعات و ... توانسته ایم بهترین , سریعترین و امنترین خدمات حوزه ی بلاکچین ( از جمله درگاه پرداخت ارز دیجیتال ) را برای شما به ارمغان بیاوریم .

همکاران ما در شرکت " فناوری های هوشمند ساتراپ " آماه اند با ارائه ی مشاوره های تخصصی رایگان به شما , بهترین راه حل های ممکن را برای پیشبرد اهداف کسب و کار شما پیشنهاد دهند .

با ما تماس بگیرید

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری:

محصولات و خدمات مرتبط

نظر بدهید