نحوه ی خرید و فروش ارزهای دیجیتال

نحوه ی خرید و فروش ارزهای دیجیتال

 

در دهه گذشته، با ورود رمزارزها به عنوان یک پدیده‌ی نوظهور، افراد بسیاری به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت در این بازار پررونق شده‌اند. با افزایش توجه به این فضا، اطلاعات کمی درباره مراحل ورود به دنیای رمزارزها می‌تواند برای افراد تازه‌وارد به این حوزه مفید باشد. در این مقاله، به بررسی مراحل مختلف ورود به دنیای رمزارزها پرداخته خواهد شد.

لازم به توضیح است که اگر قصد شما از مطالعه این مقاله صرفا آموزش نحوه ی خرید و فروش رمزارزها در صرافی های ایرانی ست , می توانید این آموزش ها را به صورت تصویری در کانال آپارات صرافی ارز دیجیتال ساترکس مشاهده کنید .

اما اگر قصد آشنایی سطحی با مفاهیم مرتبط با ارزهای دیجیتال را نیز دارید , پیشنهاد می کنیم در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید .

 

آشنایی با مفاهیم اولیه ی دنیای رمز ارزها :

رمزارز چیست؟

رمزارزها یا ارزهای دیجیتال، مثل پول هستند اما به صورت دیجیتالی , بر اساس فناوری بلاکچین ساخته می‌شوند و برای انجام معاملات اینترنتی یا انتقال ارز بین افراد به شیوه‌ای کاملاً امن استفاده می‌شوند.

 

بلاکچین چیست؟

بلاکچین ساختار داده‌ای است که به صورت پیوسته بلوک‌های اطلاعات ( شامل تراکنش های مالی بین افراد ) را در خود جای داده و هر تغییر در یک بلوک، تاثیری بر بلوک‌های بعدی دارد.

به زبان ساده تر بلاکچین مانند یک دفتر ثبت در دسترس همگان است که همه می‌توانند در آن اطلاعات جدیدی وارد کنند ، اما هیچکس نمی‌تواند صفحات قبلی را تغییر دهد. این دفتر به صورت یک زنجیره از بلوک‌ها ساخته می‌شود که هر بلوک اطلاعاتی از بلوک قبلی را دارد.

 

کیف پول چیست؟

کیف پول ارزهای دیجیتال ,درست مثل یک کیف پول فیزیکی است، اما در دنیای دیجیتال. با کمک کیف پول، می‌توانید رمزارزهای خود را ذخیره کنید و با آنها معامله کنید.

 

رمزنگاری و کلیدهای خصوصی:

رمزنگاری دقیقا قفل کردن دارایی شما با یک کلید خاص است تا فقط شمایی که این کلید را دارید، بتوانید آنرا باز کنند. کلیدهای خصوصی نقش اساسی در امن نگه داشتن رمزارزها دارند.

 

ماینینگ چیست؟

ماینینگ مانند استخراج طلا است، اما به جای آنکه از زمین خاکی چیزی بیرون بیاوریم، با استفاده از قدرت کامپیوترها رمزارزها را ایجاد می‌کنیم.

 

صرافی رمزارز:

صرافی مکانی است که می‌توانید رمزارزها را بخرید یا بفروشید. همچنین، معاملات با دیگر افراد را از طریق صرافی انجام داد.

انتخاب یک صرافی مطمئن مهمترین قدم برای ورود به دنیای پر رمز و راز رمز ارزها ست .

امنیت دارایی شما در بدو ورود به حوزه ی خرید و فروش ارزهای دیجیتال با انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن , تامین می شود .

امنیت بالا , پشتیبانی و پاسخگویی سریع و آنلاین , حجم معاملات روزانه ی بالا و داشتن طراحی و رابط کاربری مناسب افراد تازه کار از جمله شرایطی ست که یک صرافی خوب و قابل اطمینان را مشخص می کند .

شما می توانید از اینجا لیست صرافی های پیشنهادی ما را مشاهده بفرمایید .

 

آدرس رمزارز یا آدرس کیف پول :

همانند شماره حساب بانکی ، آدرس رمزارز یک کد منحصر به فرد است که می‌توانید برای دریافت یا ارسال رمزارزها از آن استفاده کنید.

 

توکن (Token):

توکن‌ها نوع خاصی از رمزارزها هستند که برای انجام کارهای خاص در یک پلتفرم یا برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ماینر:

ماینرها افراد یا دستگاه‌هایی هستند که در فرآیند ماینینگ شرکت می‌کنند و به ایجاد و تایید تراکنش‌ها در بلاکچین کمک می‌کنند.

 

انتخاب یک کیف پول رمزارز:

نوع کیف پول:

برای ذخیره و مدیریت رمزارزها، نیاز به یک کیف پول (Wallet) دیجیتال دارید. کیف پول‌ها به دو نوع سخت افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند.

انتخاب مطمئن:

انتخاب یک کیف پول با امنیت مناسب و سازگاری با رمزارزهای مورد نظر اهمیت زیادی دارد.

 

خرید و نگهداری رمزارز:

انتخاب رمزارز:

با توجه به اهداف شما (مثلاً سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین به عنوان رمزارز معروف)، رمزارز مناسب را انتخاب کنید.

 

روش‌های خرید:

می‌توانید رمزارزها را از صرافی‌های رمزارز، تعامل مستقیم با فردی که دارای رمزارز است، یا از طریق ماینینگ (استخراج) به دست آورید.

 

امنیت و حفاظت:

آموزش روش های امن نگه داشتم کیف پول های ارزهای دیجیتال و انتقال ایمن این ارزها بین افراد یا صرافی ها  جزء نکات مهمی ست که می بایست رعایت شود .

شما می توانید برای این آموزش ها یا مقالات ساتراپ در این خصوص را پیگیری نموده و یا با تماس با همکاران ما , راهنمایی های اولیه ی لازم را دریافت نمایید .

 

پیشرفت و آموزش:

دنیای تحلیل و پیش‌بینی:

با پیشرفت در مطالعه و آشنایی با تحلیل‌های بازار، می‌توانید تصمیمات بهتری در مورد سرمایه‌گذاری خود بگیرید.

 

آموزش مداوم:

به دنبال آخرین اخبار، تحلیل‌ها، و مقالات در زمینه رمزارزها باشید و آموزش‌های مرتبط را دنبال کنید.

 شما می توانید آخرین اخبار و مقالات آموزشی حوزه ی ارزهای دیجیتال را با مراجعه به سایت صرافی ارز دیجیتال ساترکس و یا پیگیری صفحه ی اینستاگرام ساترکس به نشانی Satrex.ir مشاهده و پیگیری نمایید . 

در این مقاله، به بررسی چند مرحله اصلی برای ورود به دنیای رمزارزها پرداختیم. با این اطلاعات اولیه، امیدواریم که افراد تازه‌وارد به این حوزه قادر به شروع موفقیت‌آمیز و امنیتی بهتر باشند. همچنین، توصیه می‌ کنیم  قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، به دقت تحقیقات کافی را انجام  و از مشاوره تخصصی همکاران ما در گروه فناوری های هوشمند ساتراپ استفاده نمایید.

اشتراک گذاری:

محصولات و خدمات مرتبط

نظر بدهید