بلاکچین چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

بلاکچین چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

بلاکچین: تکنولوژی انقلابی با کاربردهای گسترده با پیشرفت سریع فناوری‌ها و نیاز به حفظ امنیت در انتقال اطلاعات، بلاکچین به عنوان یکی از نوآوری‌های مهم دهه‌های اخیر ظهور کرده است. این تکنولوژی که به ابتکار ارز دیجیتال بیت‌کوین معروف شد، امروزه در صنایع مختلف با کاربردهای متنوعی به کار گرفته می‌شود. در این مقاله، به بررسی عمیق بلاکچین و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

ادامه
آینده شبکه‌ های اجتماعی با کمک فناوری بلاک‌ چین

آینده شبکه‌ های اجتماعی با کمک فناوری بلاک‌ چین

چشم‌انداز امروزی رسانه‌های اجتماعی تحت سلطه شرکت‌های Web2 مانند متا (فیس‌بوک) و توییتر قرار گرفته است. این شرکت‌ها داده‌های میلیاردها کاربر را جمع‌آوری و میلیاردها دلار از محتوای تولید شده توسط آنها درآمد کسب می‌کنند. این اتفاق برای شرکت‌ها و سهامداران آنها عالی است، ولی برای کاربران معمولی و سازندگان محتوای حرفه‌ای مشمول هزینه می‌شود. در آینده‌ای نزدیک، رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز - یا Web3 - احتمالاً با بازگرداندن اهرم قدرت به کاربران، به این مدل قدیمی پایان خواهند داد.

ادامه
15 کاربرد تکنولوژی بلاکچین

15 کاربرد تکنولوژی بلاکچین

ایده بلاک چین ابتدا به عنوان مکانیزم پشتیبانی از بیت کوین (CRYPTO BTC) ایجاد شد. برای حل مشکل خرج مضاعف ( یک میزان از پول و دارایی برای بیش از یک بار خرج شود ) مرتبط با ارزهای دیجیتال، ساتوشی ناکاموتو یک دفتر کل غیرقابل تغییر از تراکنش ها ابداع کرد که بلوک های داده را با استفاده از رمزنگاری دیجیتال به هم متصل می کند.

ادامه
کاربرد بلاک چین در حوزه سلامت و پزشکی

کاربرد بلاک چین در حوزه سلامت و پزشکی

پیاده‌سازی فناوری هوش مصنوعی و بلاک چین در مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی راز افزایش طول عمر انسان است. در 60 سال گذشته، امید به زندگی یک انسان به طور متوسط تقریباً 20 سال افزایش یافته است ( از 52.5 به 72 سال، تا سال 2018) . ما در این زمان شاهد موج باورنکردنی از نوآوری های تکنولوژیکی در زمینه اینترنت و پزشکی هستیم . پیشرفت‌ها و درک بهتر از ابتکارات بهداشت عمومی مسیر زندگی انسان را تغییر داده است ، و با توجه به اینکه فناوری‌های جدیدی مانند بلاک چین و هوش مصنوعی در حال حاضر در حال توسعه هستند ، می‌دانیم که تحولات بنیادین‌تری در راه است. این فناوری‌های نوظهور راه را برای طول عمر طولانی‌تر و سالم‌تر هموار می‌کنند.

ادامه